Thursday 2 August 2018

3DR drone sangat menarik

1. Belajar menerbangkan 3DR drone 
Tidak ada salahnya membeli dron sekiranya masih level beginner, apalagi baru pertama kali mengenali dunia drone.Korang boleh cuba 3DR drone buat permulaan sebab mesti korang akan rasa sayang bila drone jatuh semasa latihan waktu percubaan. Jika korang beli 3DR drone maka tinggal tekan tombol maka drone terbang dan mendarat dengan mudahnya. 
2. Pastikan dron korang dipasang kukuh dan lengkap
meskipun pemasangan mudah korang harus pastikan condition dron terlebih dahulu sebelum menerbangkan drone.
3. Menerbangkan drone dalam cuaca baik
  • Jangan memaksakan diri untuk menerbangkan drone ketika keadaan sedang angin kencang atau hujan atau ribut. Bersabarlah menunggu cuaca cerah daripada drone korang terbawa angin.
  • Terbangkanlah drone di ruang terbuka. Pilihlah halaman belakang rumah atau lapangan terbuka dan lapangan parkir yang luas. Bangunan tinggi dan struktur besi akan mempengaruhi akurasi kompas di drone dan sistem GPS-nya.
  • Sebelum mula perhatikan  sama di mana letak bangunan, pokok, tiang dan kabel elektrik serta area dengan elektromagnetik tinggi. Perhatikan juga lalu lalang agar tidak ada orang yang cedera akibat kejatuhan drone.
  • Hindari juga area dekat Wi-Fi dan signal radio, tower BTS, area magnet kuat serta elektriik tegang agar drone tidak kehilangan signal.
  • Jangan menerbangkan drone di atas danau atau area perairan, meski itu terkesan idea yang bagus, jika korang belum berpengalaman. Pasalnya, drone tidak waterproof
  • Jika korang menerbangkan di area ada bangunan maka pastikan settingan RTH Altitude lebih tinggi dari bagunan tertinggi di sana. Pastikan juga bateri cukup untuk penerbangan agar tidak jatuh di tengah perjalanan.


4. Pantau terus bateri semasa menerbangkan dron
 Jangan sampai korang terlalu asyik menerbangkan hingga  mendapat warning lowbat. Jika korang salah kirakan jarak tempoh,ready ja drone mati kehabisan daya dan jatuh entah dimana.hahahhaha...Apabila Bateri drone memasuki zon critical low biasanya di level 10% (default) namun masih boleh dinaikkan sesuai dengan keinginan korang.Level tersebut, drone secara auto landing di lokasi saat ia berada.

                     CLICK HERE

No comments:

harga oppo find x malaysia